Kuzguncuk İskelesiRestorasyonu

Kuzguncuk İskelesi

İstanbul’un Üsküdar ilçesindeki Kuzguncuk semtinde bulunan tarihi iskeledir. Boğaziçi’nin güçlü akıntısı nedeniyle yanaşılması en zor iskelelerden olan Kuzguncuk’un ahşap olan ilk iskelesinin 1889’da eskiyen payandaları Kirkor Kalfa tarafından yenileriyle değiştirildi. 1894 yılındaki binada tehlikeli çatlaklar meydana gelince de bina baştan sona elden geçirilerek güçlendirildi. 1913’te de Şirket-i Hayriye’nin mimarı Nafilyan tarafından yandaki yalıya yaslanmış iki katlı kagir iskele binası şeklinde inşa edildi. Kuzguncuk İskelesi 2011 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi projesiyle tamamen yenilendi. Günümüzde halen Türkiye Denizcilik İşletmeleri tarafından kullanımda olan iskelenin Yanaşma yerinin uzunluğu 14.6, iskelenin sudan yüksekliği 1.5, iskele önünün derinliği ise 7.1 metredir.

Biz Ne Yaptık?

Tescilli eski eser statüsünde bulunan iskele binasının bulunduğu mekan, dere yatağı olduğundan zaman içerisinde binanın temel bölümü kısmen boşalmış, stabilitesi bozulmuş, kısmen yıkılmış ve kullanılmaz durumda iken restorasyon projesi doğrultusunda korunması gereken ön doğu cephe beden duvarı öncelikle ele alınmış;

Kuyu temel modeliyle temelin her iki yanında güçlendirme yapılmış, beden duvarının kendisi de çelik karkas sistemi ile askıya alınmıştır.

Mevcut binanın yıkımı yapılmış, dere yatağı olan zeminde jet grout uygulaması yapılarak, eser zemini dere yatağı vasfından kurtarılmış, temel zemini güçlendirilmiştir.

Restorasyon statik projesi doğrultusunda radye temel üzerine betonarme sistem oluşturulmuş, ön doğu cephedeki mevcut kesme taş duvar ile çelik plakalarla bütünleme sağlanmıştır.

Duvarlar; klasik tuğla ile inşa edilip, horasan sıva üzeri bologna sıva ve nefes alabilen boya ile boyandı. Döşemeler çini karo mozaik malzemesiyle döşendi. Sert meşe kereste malzemesinden kapı ve pencere doğramaları tamamlandı, üzerine deniz rutubetinden korunması amacıyla gomalak cila kullanıldı.
Eserin ön ve arka cephe alınlarına çini panolar yerleştirildi, denize bakan rıhtım döşemesinde kayganlığı önleyecek kumlu portakal desenli epoksi zemin kaplaması yapıldı. Ahşap çatı üzerine yalıtım yapılarak klasik tip kiremit döşendi ve çatı imalatları tamamlandı.
Ağustos 2014 tarihi itibarıyla restorasyonu tamamlanan vapur iskelesi faaliyete açıldı.

Resim Galerisi

Resimler
Safa Restorasyon © Tüm hakları saklıdır. | Kişisel Verilerin Korunması
Diller

Diller